top of page

Butikspolicy & Köpvillkor

Transparens och omsorg

Fraktpolicy

Priser och frakt:

För tillfället levererar jag inom Sverige och priset för frakt är 59 kr. Jag tycker om det lilla extra och vill att det ska kännas kul att få hem ditt paket, därför lägger jag ner mycket omsorg på packningen. Vid köp över 499 kr erbjuder jag fri frakt. Alla priser i webbshopen är i SEK och moms på 25 % ingår.


Leverans:

Leveranstiden är normalt 3-5 dagar. Om förseningar uppstår, och du inte hört något från mig, ska du maila mig på camilla@homesoulhert.se så kommer jag hjälpa dig på bästa sätt. Jag ansvarar inte för eventuella förseningar uppkomna på grund av fraktbolaget men hjälper såklart till att reda ut situationen.

Miljöpolicy

Produkterna i webbshopen väljer jag ut noga så att de överrenstämmer med mina värderingar, vilka är medvetenhet, omtanke och kvalitet (du kan läsa mer om det här). Jag återanvänder packmaterial i möjligaste mån för att minska på miljöbelastningen. Är det plast med så är den nästan alltid återanvänd. När jag köper in packmaterial, så köper jag miljövänligare alternativ.


Returpolicy

Ångerrätt:

Vid köp av varor i webbshopen har du som kund 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen, som gäller från det att du har tagit emot din beställning. Observera att ångerrätten inte gäller för:

  • Digitala produkter som levererats eller för tjänster som har fullgjorts.


  • Varor som snabbt kan försämras, tex. livsmedel


  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel


  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.


Här kan du läsa mer om ångerrätt


För att nyttja din ångerrätt behöver du maila camilla@homesoulheart.se. Märk mailet med "Ångerrätt". Ditt meddelande skall innehålla ditt namn, din adress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera. Du kan kopiera mallen nedan:


Namn:

Adress:

Ordernr:


Jag vill returnera..


Produkterna ska skickas tillbaka så snart som möjligt och senast inom 14 dagar efter att du ångrat dig. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid en retur. Produkterna ska skickas oanvända, i originalskick och välpaketerade. När jag tagit emot och granskat din retur kommer jag återbetala dig beloppet. Jag förbehåller

mig rätten att dra av värdeminskningen vid använd eller skadad produkt.


Reklamation:

 Jag kollar noga igenom produkterna innan de skickas till dig, om det ändå skulle vara så att du fått fel eller skadad vara ska du kontakta mig snarast på camilla@homesoulheart.se. Märk mailet med "Reklamation". Sicka med foton på den felaktiga varan, ditt namn, din adress, ordernr samt beskrivning på vad som blivit tokigt. Vänta alltid på mitt godkännande innan en eventuell retur. Du kan kopiera mallen nedanför:


Namn:

Adress:

Ordernr:


Jag vill reklamera...på grund av..


Vid godkänd reklamation kommer jag i första hand skicka dig en ny likvärdig vara. Om det inte finns någon så kommer jag returnera dig beloppet. Observera att kristaller är en naturprodukt där exempelvis naturliga gropar och sprickbildningar kan förekomma och är inte skäl för en reklamation, se mer under produktinformation.

Produktinformation

Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att visa produkterna så korrekt som möjligt. Vid köp av kristaller, där du inte valt själv, väljer jag intuitivt ut din kristall. Den kan silja sig något mot de på bilderna, då jag inte fotar varje enskild kristall. Naturliga gropar, sprickor, ojämnheter, inslag av andra mineraler med mera kan förekomma och ger kristallerna dess unika karaktär.


Ansvarsbegränsning

Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Jag ansvarar inte heller för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför min kontroll.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post-och telestyrelsens hemsida.

Sekretesspolicy - Personuppgifter

Genom att handla hos Home Soul Heart accepterar du min sekretesspolicy och min behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Jag säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Home Soul Heart är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till mig som kund. Dina personuppgifter behandlas av mig för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur jag i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter. Läs mer om GDPR här.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar jag?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar jag ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, information, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med min betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som jag använder mig av är: Klarna och Stripe.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag jag samarbetar med är: Postnord samt i vissa fall även DHL.

Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på mitt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med min nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information, inspiration samt erbjudanden i marknadsföringssyfte. 

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos Home Soul Heart. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att jag måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Home Soul Heart är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Kontaktuppgifter:

Home Soul Heart

Org.nr: 861027-8908

Flarkenvägen 41, 975 96 Luleå

camilla@homesoulheart.se

Butikspolicyer: Butikspolicyer
bottom of page